منشور اخلاقی
۱۳ اصل اخلاقی شرکت پیشگامان توسعه صنعت پاژ
اصل ۱: اخلاق تجاری
· توجه و پایبندی راسخ به درستی، راستی و احترام
· پایبندی به اصول تجارت بر مبنای احترام و مسئولیت پذیری.
· هم سویی با قوانین حاکم بر کشور، حفظ و ایجاد استانداردهای اخلاقی در تجارت.
· دوری از سیاست های جانب دارانه و افراطی.
· پیروی از رقابت آزاد، منصفانه و بر طبق قوانین تجاری و اخلاقی تعریف شده در بازارهای بین المللی و منطقه ای .
· توجه به ارائه محصولات و خدمات با کیفیت حتی در جهت تعالی شرکت های رقیب .
· پایبندی به استراتژی برد – برد در ارائه خدمات .
· تأکید بر فرهنگ مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع
اصل ۲: تعهد کارکنان در قبال شرکت
·
در مقام خدمت، اولویت خُلق و خوی نیکو و گشـاده رویی،
در نهـایت ادب، تواضع و دقت، در جهت انجام وظایف محــوله
احترام به قوانین و
ضوابط سازمانی و رعایت آن
· رعـایـت آراســــتگی ظاهـر و بــاطن
· پایبندی به صداقت و درستی،انصاف، فرهنگ کار گروهی، خودباوری، آموزش پذیری،
· تعهد و پایبندی بر تعلقات سازمانی و احترام به همکاران در جهت ایجاد محیطی سالم
· حفظ اسرار و عدم ارائه اطلاعات محرمانه شرکت به دیگران .
· داشتن وجدان کاری و بکارگیری تمام سعی و توان خود برای انجام وظائف محوله.
· عدم تبعیض (نژادی، قومی، خویشاوندی، مذهبی، جنسی)
· حفظ حریم شخصی و آزادی دیگران.
اصل ۳: پاسخگوئی به مشتریان
· تأکید بسیار بر جلب رضایت مشتری و انجام خواسته های بحق آنان
· پاسخگوئی صادقانه، وقت شناسی،تعهد و دقت در ارایه خدمات مطلوب و صریح و توأم با احترام به مشتری
· امانت داری، صداقت، تواضع و مسیولیت پذیری در قبال مشتری .
· فراهم آوردن امکانات ارامش خاطر مشتری، انجام به موقع امور و جلو گیری از اتلاف وقت انان
اصل ۴: رفتار غیر تبعیض آمیز
· تأکید بر معیار اصلی پیشرفت حرفه ای کارمندان، قابلیت و توانمندی، دانش و تجربه آنان در انجام وظایف، احساس مسئولیت و میزان وابستگی و علاقمندی
اصل ۵: حفاظت از اطلاعات و دارایی های شرکت
· حفاظت از تمام اطلاعات موجود در شرکت به غیر از موارد غیر قانونی و مواردی که با اصول اخلاقی و تجاری در تضاد است
· حفاظت از تمامی دارایی های شرکت که در اختیار آنان قرار داده شده اعم از مادی و غیر مادی مانند اطلاعات مشتریان و برنامه های مطالعاتی و توسعه شرکت و … .
· پیگیری قانونی در صورت هرگونه تخلف یا اقدامات غیرقانونی
اصل ۶ : معاملات
· تابعیت تمامی معاملات شرکت و شرکت های وابسته از قوانین حاکم کشور و قوانین تجاری و اخلاقی شرکت .
· عدم تأسیس شرکت توسط کارکنان بدون اطلاع مدیران ارشد به دلیل در اختیار بودن کلیه اطلاعات
اصل ۷ : رشوه گیری و قبول هدایا و سایر مزایا
· عدم ورود شرکت به حوزه رشوه خواری و رشوه دهی به هر شکل و صورتی
· عدم موافقت کارمندان و نمایندگان با پرداخت های پورسانت های غیر متعارف
اصل ۸ : خط مشی اخلاقی مدیران در قبال کارکنان
· تأکید بر آموزش و ارتقاء سطح دانش و توانمندی های همکاران، فرصت ارتقاء شغلی، تأمین رفاه، برخورداری از حقوق عادلانه و مکفی، نظام عادلانه پاداش، سعی در آسان بودن ارتباطات سازمانی، شایسته سالاری
· ارائه مشاوره و راه حل های متفاوت جهت ارتقاء سطح عملکرد کارکنان و ارائه خدمات به مشتریان .
· پیگیری انطباق رفتار کارکنان با این منشور
اصل ۹ : کمک های فرهنگی و نیکوکارانه
· تأکید شرکت در جهت کمک به مؤسسات آموزشی و فرهنگی و یا کمک های نیکوکارانه به مؤسسات خیریه
اصل ۱۰ : خط مشی اخلاقی در قبال رقبا
· تأکید بر احترام به رقبا، رویکرد منصفانه، پرهیز از تخریب و تبلیغات سوء، پرهیز از برقراری روابط مالی با اشخاص ذی نفوذ در شرکت های رقیب و حفظ حریم و راز داری رقبا
اصل ۱۱ : تضاد بالقوه بین منافع خصوصی کارمندان و منافع شرکت
· جلوگیری از عدم تضاد ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی کارمندان به دیگران
· اطلاع کامل مدیران از اقداماتی که ریسک شهرت یا تضاد منافع بالقوه ای وجود دارد
اصل ۱۲ : الزامات و انتظارات
· تأکید بر پایبندی کارکنان به اصول رفتاری و اخلاقی
اصل ۱۳: ضمانت اجرا
· ترادف عدم پایبندی به موارد مطرح شده با پیگرد و مجازات قانونی
· اجرای تنبیهات انضباطی توسط کمیته انضباطی در خصوص عدم رفتار مناسب